Wednesday, May 28, 2008

Open Thread: SCF Game 3

Join Jess and me as we lament about the fact that we're cheering for the Red Wings and make fun of Sidney Crosby, a can't-hack-it-panty-waste-who-wears-his-mama's-bra, and the Pittsburgh Cry-Babies. Here's to hoping that they'll be shut out of the series. Go Red Wings!

142 comments:

K-Mart said...

If those aren't inflammatory comments, then I don't know what is. :-D

Soph said...

I really don't know what gave you that impression ;)

I'm going to miss the beginning of the game, so please keep me posted!

kristin said...

I just know this is going to guarantee a Pens win!

Jess said...

We pride ourselves on only having the most biased of commentary, thank you.

Soph said...

Well, then I will take full responsibility. Just don't egg my car. I can't be held responsible for the stupid things I say after having watched the Sandlot.

Jess said...

I'm so glad Sidney has done eight million fabulous, wonderful, award-winning things before the age of twenty-one. Thanks for making me feel like a total slacker, NBC!

K-Mart said...

If NBC wasn't fawning over Cindy, then I'm pretty sure the world would just collapse into itself.

K-Mart said...

I'm pretty sure the one announcer accidentally called him Cindy. If you say it fast enough it just comes out Cindy. There's really nothing you can do about it.

K-Mart said...

Take your bets- Which player scores first and when?

I'm going with Holmstrom about 5 minutes in.

Jess said...

haha It really is hard not to say "Cindy"! It's the perfect name for him!

Thank god the Flyers eliminated Washington. If Ovechkin and Crosby met in the playoffs, Gary Bettman would have exploded, along with the rest of the world!

K-Mart said...

To quote Futrama: "This could be the most one-sided fight since 1973 when Ali faced an eighty-foot tall mechanical Joe Frazier. My memory isn't what it used to be, but I think the entire Earth was destroyed."

Jess said...

Oh geez, I'm going to say Datsyuk, just because my dad sees him as an adopted son, so I feel obligated.

K-Mart said...

Looks like Therrien's bitching has paid off.

Jess said...

haha I'm glad Malkin got smacked down near center ice! He just sat down like a pouty kid at the playground!

K-Mart said...

I'm keeping track of of Penguin roughing penalties tonight. 1 so far.

K-Mart said...

I actually like Malkin. He's not as pansy-ish as Crosby. Plus he defected to America. How cool is that?

K-Mart said...

I'm live blogging this too. I'm so bored lol.

Jess said...

I think it would be hard to be as pansy-ish as Crosby... ;)

In general, I like the high-profile European players more than the Canadian ones... So I think I would be able to embrace Malkin, but the fact that he's on Pittsburgh just bugs me. And he has a perennial "duh" face. Not that that's uncommon, but it kind of creeps me out!

Jess said...

Have fun with your live blog... Does it go a little something like this: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

K-Mart said...

I did flip over to the Phils for a couple minutes. Just in time to see Chase Utley blast a three run homer.

Jess said...

Believe or not, you didn't miss anything in the hockey game!

K-Mart said...

I was worried.

K-Mart said...

Ew, Pittsburgh is trying to steal the Penn State white out. Not cool.

Jess said...

I'm not sure that Therrien was speaking in a decipherable language there...

K-Mart said...

Finally some offense! Oh, its over.

K-Mart said...

Detroit is 1/15 on the pp this series.

Jess said...

God, how? Judging by their puck movement on that last PP, they should be like 14/15!

K-Mart said...

For real, they're not getting good shots off though. Or at least, Pittsburgh is collapsing to the middle and really clogging it up there.

K-Mart said...

Wow both those replays looked like penalties to me... Pens gotta be careful and need to stop whining, they deserve what they get.

Jess said...

Noooo Pittsburgh, you can't come close to scoring!

K-Mart said...

Detroit's d-men are great at poke checking. That was pretty amazing.

Jess said...

Damn, damn, damn! Well, who didn't see that goal coming? Pittsburgh had been swarming there for a few minutes.

K-Mart said...

shoot.

Jess said...

Ew, and it has to be Crybaby Crosby! Grrr...

K-Mart said...

They had to score sometime. Oh well, they'll still lose.

Jess said...

Well, that looked tricky for Osgood! Come on Red Wings, you're looking like mere mortals now!

K-Mart said...

Wow that shot went right off of lindstroms butt. The announcer has called Crosby "Cindy" twice now.

Jess said...

Well, that could have ended worse than it did.

Jess said...

haha I'm gonna have to start listening closer to this "Cindy" business. I think I just try to tune out any time they mention him. My gag reflex acts up or something.

K-Mart said...

I considered watching the game on mute and listen to music instead. Where are Kristin and Soph? The open thread was Kristin's idea and it's just the two of us...

Jess said...

Well, Soph is coming home from work (she's in CA so she's three hours behind), so she'll be jumping in eventually. I have no idea where Kristin is. Yeah, she was so enthusiastic and where is she now, huh? Geez, Soph and I try to be accomodating, and we get abandoned! Sorry K-Mart, but it seems like you're stuck with me for right now!

Soph said...

I finally get home--right in time for the Crosby intermission feature. -Gag-

Soph said...

Is there anyone in the NHL that is as boring as Cindy Crosby?

Jess said...

Wow Soph, you come in right on cue!

Jess said...

Ew, I had to turn Cindy off... His voice was putting me back to sleep.

K-Mart said...

Ah, I flipped to the Phils for intermission. No need to watch another Cindy love fest.

Soph said...

There's just something about him that is creepy beyond belief.

And what can I say? I have excellent timing...

AH! There's the song you and Pop's like...

K-Mart said...

And no, Cindy is not a guy you want to go out on the town with. Though he'd probably be a good DD.

Jess said...

Was it "The Sun Is Out"? Boo, I missed it! For some reason, I thought it was a good idea to put on The Real World...

K-Mart said...

Alright, good pk guys. Now, score.

Jess said...

No, no, go back on the PK please.

K-Mart said...

That was a weak call

Soph said...

It was the "California Sun"

Ahhh.... Come on Detroit! What happened to you guys being freakishly and mechanically good?

Jess said...

Is it Cindy again? Ewww, I'm gonna throw up!

Soph said...

Damn, Crosby.

K-Mart said...

Detroit needs a quick one to silence the crowd.

Jess said...

I know, seriously. Remind the fans why they were quiet through the first period!

K-Mart said...

Side note- apparently they make fortified water for dog that enhances cognitive capabilities. I'll buy it if it makes them talk...

Jess said...

Cindy is a dog, so I guess it's not that random. Where on earth did you hear that?

Soph said...

Wait, where did you hear about that k-mart?

Ah! There's the "Sun is Out"

K-Mart said...

My dad is reading the consumer reports magazine.

Jess said...

Ah, the things we do to cope with hockey once our teams are eliminated...

Soph said...

Look at that Crosby fly!

kristin said...

Ack! Sorry to be late guys! I was too tired to get off the couch and go upstairs to get my laptop!

K-Mart said...

I'm not a big Draper fan, but man that was a nice hip check. I hate to root for injuries, but sometimes I wish Crosby would just get pasted.

Jess said...

Oh, I see how much we mean to you, Kristin... :)

kristin said...

And at least this game is more exciting than the last game!

K-Mart said...

No, it really isn't. All the exciting is coming at the wrong end of the ice.

Jess said...

Soph, did you realize that Maxime Talbot is the scary looking friend of Bruno Gervais? The one that has a charity with him?

kristin said...

jess, if it makes you feel any better, I was feeling very guilty while I sat there in the recliner, unable to muster the strength to go upstairs.

verrrrrry guilty!

K-Mart said...

therrien is complaining about calls again. anyone surprised?

Jess said...

Kristin, can you give your Iceburgh a few swift kicks, please?

K-Mart said...

mugging! gotta love it.

Soph said...

Yeah, I did.

Did they just say that Datsyuk had the most amount of hits?

kristin said...

ooh, good idea jess!

Jess said...

Broken stick, Pittsburgh!

kristin said...

dang!!!

K-Mart said...

Wow Pittsburgh did something illegal there to avoid that goal...

Jess said...

Yeah, apparently Datsyuk also put a hit on Malone or something before this penalty? Who knew Lady Byng wasn't so Lady-like after all?

Jess said...

It would help if the Red Wings could capitalize on their power plays... maybe...

Soph said...

Ah!!!! I love these commercials!

"Yo-Mama-ween" will never get old!

Jess said...

Yesssss! The "Yo-mama-ween" commercial! The only time I like Ryan Miller!

K-Mart said...

1/17 this series...

K-Mart said...

Cindy has a hit! GOLD STARS ALL AROUND!

Soph said...

Ha k-mart, too true!

Jess said...

HAHA! I'm surprised they didn't say that, K-Mart!

K-Mart said...

gill picks up his second mugging penalty of the game and has the quizzical "who me?" look. gotta love it.

Jess said...

Gill is, what, 6'7"? Hard to look innocent when you're that big... and just got done cross-checking the bejesus out of a Red Wing!

Soph said...

Go go, Johan!

Jess said...

YAY!!! You go, Franzen!

K-Mart said...

GOAL! That was pretty.

Jess said...

Soph, I'm glad we say almost the same things even 3,000 miles apart... :)

Jess said...

Can we say "Sydor" about twelve more times?

K-Mart said...

Where in Cali are you?

Soph said...

In San Jose

K-Mart said...

Oh, I guess that would explain why your blog is half San Jose haha. I was jw cuz my grandmother lives in Sacremento.

K-Mart said...

wow, gotta love lindstrom's speed.

K-Mart said...

"False start on the face off" gotta love announcers.

K-Mart said...

alright, time for some Flight of the Conchords during the intermission.

Jess said...

Ew, they play "Crowd Chant" at the end of each period? A travesty!

Soph said...

I'm a Cali native who goes to school near Philly.

Sacramento is pretty far from me.

Travesty! No other team can play "Crowd Chant" that isn't the Wild!

K-Mart said...

Haha, yea I know where San Jose is... what school do you go to?

Soph said...

Rosemont

K-Mart said...

Wow I actually haven't heard of that one. I live about 40 minutes north of philly, and go to Penn State. How did you end up there all the way from San Jose?

K-Mart said...

period three is... underway

Soph said...

A lot of people haven't. It's very very small. Near Villanova. I found it one of those college searches on the internet. Sometimes during the winter I wonder what I was thinking to have chosen a tiny school in Pennsylvania instead of going to UC Santa Barbara or San Diego, but I think I made the right choice.

K-Mart said...

wings need to stay onside!

K-Mart said...

Haha, yea the winter is hard to get used to if you're used to sunny weather and the 70's...

Soph said...

CRAZY SAVE!!!!

K-Mart said...

Too close for comfort! Go Osgood!

Soph said...

Ugh. Stupid Penguins, I hate you.

K-Mart said...

wow so when crosby slashes and breaks his stick it's not a penalty, but when hatcher does it two series ago it is... also shit.

K-Mart said...

THAT HIT THE BACK OF THE NET!

Soph said...

That's because Crosby's the NHL's princess...

Jess said...

Detroit needs to slow this game down... The third period is flying by.

K-Mart said...

Loving this end to end stuff.

K-Mart said...

oh wow fleury saved that. so lucky...

Soph said...

W00T Red Wings!

Jess said...

DETROIT SCORED?!?! For serious?! Yay!

K-Mart said...

w00t!

K-Mart said...

No penalty?

Jess said...

Of course not! Cindy wasn't dumped in the net, after all.

K-Mart said...

I guess he's already gone to jail twice for the same offense, if he hasn't learned his lesson by the third time, they aren't gonna call it? Of course, this one only injured Holmstrom, no biggie.

Jess said...

Penalty coming on Gary Roberts? Franzen must be clapping on the bench...

K-Mart said...

lol @ roberts.

K-Mart said...

oh its malkin!

Jess said...

Oh well, make that Malkin...

K-Mart said...

i suppose that's better.

Jess said...

Rafalski lost that by a hair (sorry, I couldn't resist...)

K-Mart said...

a "fleury" of action there...

Soph said...

If the Red Wings don't score on this powerplay, I think they should change their playoff motto to "PPG: Why not us?"

K-Mart said...

lol jess, i'm right with you on the bad puns front.

Jess said...

I think we have a malcontent in the box... or a malkin-tent...

Jess said...

HAHA Soph! Seriously, why not a PPG? Vengeance now on the pp!

Bad puns are key!

K-Mart said...

wonderful puck movement... no shots.

Soph said...

Well, I'm sorry I jinxed it.

K-Mart said...

ah well. we probably screwed the red wings in this one.

Jess said...

Nooooo! Boo Penguins!

Well, there is one upside to this... The Pens won't be coming back from 0-3 in the series at least...

Soph said...

Jess, I was thinking the same thing!

K-Mart said...

you know, i had that same thought. now they can just lose in five games. alright, i'm going to bed. i hate getting up at 6:30 to go to work...

Soph said...

Bleh to getting up early and bleh to work.

Jess said...

Yeah, I think we can all agree that work puts a serious cramp in summertime fun.

It was lovely chatting with you both! (And Kristin for all of five seconds!)